× Όλα Όσα Συμβαίνουν Σήμερα

Street Fighter X Tekken

Περισσότερα
12 Χρόνια 8 Μήνες πριν #114 από akis
Street Fighter X Tekken δημιουργήθηκε από akis
Street Fighter X Tekken



Η αλήθεια είναι ότι προσέγγισα το Street Fighter X Tekken αρκετά επιφυλακτικά. Όχι γιατί πίστευα ότι δεν θα είναι καλό, αλλά γιατί με έχει κουράσει λίγο το μοντέλο της Capcom. Μετά από τρεις ολόκληρες standalone κυκλοφορίες του Street Fighter IV και δύο αυτόνομες κυκλοφορίες για το Marvel vs Capcom 3 (και μία ακόμα στο Vita), η δισδιάστατη δόση για αυτόν τον χρόνο ήταν μάλλον υπερβολική, ακόμα και για έναν λάτρη. Όλα αυτά χωρίς να υπολογίσουμε καν μικρότερες κυκλοφορίες στο είδος των 2D fighters, όπως το νέο Mortal Kombat, το νέο King of Fighters και το νέο BlazBlue, τίτλους που αναγκαστικά ή έχω παίξει ελάχιστα ή δεν έχω αγγίξει καθόλου. Κοινώς, όταν το Street Fighter X Tekken έφτασε στα χέρια μου, η όρεξή μου για δισδιάστατα fighters είχε μάλλον κορεστεί.


Gameplay SF, αισθητική Tekken και... ο Jin σπάζει επιτέλους εκείνο το μπιμπίκι στο μάγουλο του Ryu, τε-χε ^_^
Με αυτά τα δεδομένα, είναι πραγματικά αξιοπερίεργο το πόσο εύκολα κατάφερε να με κερδίσει το νέο crossover της Capcom. Σίγουρα, σημαντικό ρόλο έπαιξε η περιέργεια, καθώς η μεταφορά αγαπημένων χαρακτήρων από ένα από τα πρώτα και πιο αγαπημένα πολυγωνικά fighting games στις δύο διαστάσεις με το χαρακτηριστικό, καρτουνίστικο στυλ της Capcom είναι ικανή να σε κάνει να πειραματιστείς με τον τίτλο. Ε, δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο για να πέσεις στην παγίδα του Street Fighter X Tekken, καθώς η Capcom έχει καταφέρει κάτι που πριν από λίγο καιρό δεν πίστευα ότι έχει τη δημιουργική δεινότητα για να το καταφέρει: έναν τίτλο με πολλές νέες ιδέες που επιτέλους αφήνουν πίσω τους την αγαπημένη, αλλά ανούσια πλέον κληρονομιά των arcades και αγκαλιάζουν τα οικιακά συστήματα που καλούνται να φιλοξενήσουν τη νέα γενιά fighting games.

Πρώτα από όλα, η Capcom ξεκινά από τα βασικά. Σίγουρα, το είδος των fighters είναι ένα κατεξοχήν hardcore είδος, αλλά για να βγει από τη στασιμότητα χρειάζεται μια νέα γενιά παικτών, μια γενιά που ίσως να μην έχει παίξει ποτέ σε αίθουσες ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Επομένως, χρειάζεται καλούς μηχανισμούς εκμάθησης, καθώς πολλοί από τους παίκτες που θα μπουν στον πειρασμό να ασχοληθούν με τον τίτλο. Για αυτό, βλέπουμε επιτέλους στην αρχή του παιχνιδιού ένα tutorial που βοηθά άπειρους και έμπειρους παίκτες να μπουν πιο γρήγορα στο παιχνίδι. Είναι αρκετά εκτενές, είναι hands-on, είναι αρκετά γρήγορο ώστε να μην κουράζει. Και φυσικά, είναι απολύτως προαιρετικό. Στη συνέχεια, υπάρχουν τα κλασικά modes της Capcom, τα οποία βοηθούν τους παίκτες να μάθουν μερικές βασικές τακτικές για κάθε χαρακτήρα, ξεκινώντας από τα special moves τους και φτάνοντας μέχρι ορισμένα προχωρημένα combos.


Η Capcom απλώνει το χέρι στους αρχάριους παίκτες μέσω του, πρωτοφανούς για fighting game, tutorial.
Οικεία μορφή, νέα κόλπα
Όλα τα παραπάνω είναι απολύτως απαραίτητα για την εκμάθηση του παιχνιδιού ακόμα και σε βασικό επίπεδο, καθώς το Street Fighter X Tekken είναι γεμάτο από νέες ιδέες και πειραματισμούς, τουλάχιστον για τα δεδομένα της Capcom. Σε βασικό επίπεδο, ακολουθεί την κλασική δομή του tag team, με τον παίκτη να επιλέγει δύο χαρακτηρες για κάθε αγώνα, τους οποίους μπορεί να εναλλάσσει ανά πάσα στιγμή. Μόλις νικηθεί ένας από τους χαρακτήρες, ο αγώνας τελειώνει. Από μηχανικής πλευράς, βρίσκεται κάπου μεταξύ του Street Fighter IV και του Marvel vs Capcom 3. Αυτό σημαίνει ότι είναι σαφώς πιο γρήγορο και χαβαλετζίδικο από το SFIV, αλλά και σαφώς πιο στρατηγικό και συμμαζεμένο από το MvsC3. Είναι μια ενδιαφέρουσα ισορροπία, αν και θα μπορούσε να πει κανείς ότι δεν καλύπτει κάποιο πραγματικό κενό στη σκηνή των fighting games, αλλά δημιουργεί κάπως αυθαίρετα τη δική του θέση στην αγορά.

Ο παίκτης καλείται να μάθει μια τεράστια ποικιλία από νέες τεχνικές, σαφώς περισσότερες και από το SFIV και από το MvsC3, δίνοντας την εντύπωση ότι η Capcom χρησιμοποιεί τον τίτλο και την δεδομένη δημοφιλία του στην Ιαπωνία για να πειραματιστεί με διάφορες ιδέες που δεν τόλμησε να ενσωματώσει στα προηγούμενα παιχνίδια της. Η κλασική μπάρα που φορτίζει όσο ο παίκτης δέχεται ή προκαλεί ζημιά είναι ένα πραγματικό εργαλείο στρατηγικής, καθώς η σωστή διαχείρισή του είναι στην ουσία το κλειδί της νίκης. Η μπάρα τροφοδοτεί μια σειρά από γενικές κινήσεις-εργαλεία, όπως την αντιστροφή επιθέσεων, την ενίσχυση των ειδικών κινήσεων, την εναλλαγή των μελών της ομάδας στη μέση ενός combo ή την εκτέλεση των εντυπωσιακών Super Arts ή των προκαθορισμένων Quick Combos.


Όπως πάντα το πιο ελκυστικό συστατικό είναι οι γυναικείες παρουσίες - πεθαίνεις να μάθεις τις κινήσεις τους... απλώς για να τις βλέπεις να γίνονται!
Πάνω από όλες αυτές τις τεχνικές έρχεται να προστεθεί ένα ακόμα επίπεδο τακτικής με το λεγόμενο Gem System. Τα gems είναι πετράδια που όταν τα εξοπλίζουν οι χαρακτήρες χαρίζουν μικρά μπόνους όταν ενεργοποιηθούν. Η ενεργοποίηση γίνεται αυτόματα με τη συμπλήρωση ορισμένων κριτηρίων, όπως π.χ. την εκτέλεση μιας σειράς από κινήσεων, τη μείωση της ζωής κάτω από ένα ποσοστό ή την αποφυγή συνεχόμενων χτυπημάτων. Τα gems ορίζονται από τους παίκτες κατά την επιλογή των χαρακτήρων και μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε για να ενισχύσουν τα δυνατά σημεία ενός χαρακτήρα, είτε για να αναπληρώσουν μερικές αδυναμίες του. Είναι ένα αρκετά τολμηρό σύστημα που θα μπορούσε να ανατρέψει πολλές από τις ήδη επικίνδυνες ισορροπίες μεταξύ των χαρακτήρων, αλλά προς το παρόν όλα δείχνουν ότι έχει υλοποιηθεί σωστά. Τα διάφορα μπόνους είναι αρκετά μικρά ώστε να μην κρίνουν τους αγώνες, αλλά αρκετά σημαντικά για να δώσουν ένα πλεονέκτημα στον παίκτη που ξέρει πώς να τα εκμεταλλευτεί. Βέβαια, κανείς δεν μπορεί να ξέρει πώς θα εξελιχθεί το σύστημα αν η Capcom αρχίζει και διαθέτει πολλά νέα gems ως DLC, όπως ψιθυρίζεται.


Το Gem System βάζει μερικές επιπλέον πινελιές στην τακτική του παιχνιδιού.
Ένα πληρέστατο ρόστερ... επί πληρωμή;
Το DLC είναι ένα θέμα που απασχολεί σε μεγάλο βαθμό την κοινότητα του Street Fighter X Tekken. H ομάδα ανάπτυξης του τίτλου έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν επιθυμεί να δημιουργήσει μια νέα standalone έκδοση του τίτλου στο μέλλον, όπως συνηθίζει να κάνει, και ότι τυχόν προσθήκες θα γίνονται αποκλειστικά μέσω DLC. Αυτό σημαίνει ότι η κοινότητα δεν απειλείται με εκβιαστικό διαχωρισμό, αλλά από την άλλη, σημαίνει ότι οι συνθήκες του παιχνιδιού θα αλλάξουν στο μέλλον, ανοίγοντας την πόρτα για πιθανές ανισορροπίες, έστω και αν μέχρι τότε θα έχουν ήδη μεσολαβήσει αρκετά διορθωτικά patch, όπως υποπτεύομαι. Ήδη, πάντως, έχει ξεσπάσει ένα μίνι σκάνδαλο, καθώς διαπιστώθηκε ότι στους δίσκους του παιχνιδιού για όλες τις εκδόσεις περιλαμβάνονται νέοι χαρακτήρες, οι οποίοι αναμένεται ότι θα γίνουν διαθέσιμοι στους παίκτες επί πληρωμή. Είναι ένα ακανθώδες ζήτημα από ηθικής πλευράς, αλλά σε πρακτικό επίπεδο, δεν επηρεάζει την αξία του τίτλου.

Επιπλέον, οι περισσότεροι χαρακτήρες, ανεξαρτήτως δυναμικής, δείχνουν καλομελετημένοι και διαφορετικοί μεταξύ τους, ιδίως οι χαρακτήρες από το Tekken, οι οποίοι διατηρούν τα γνωρίσματά τους, παρόλο που σχεδιάστηκαν αρχικά για έναν διαφορετικό τύπο παιχνιδιού. Όλοι οι χαρακτήρες, ανεξαρτήτως προέλευσης, δένουν αρμονικά μεταξύ τους, αλλά οι βετεράνοι του Tekken δεν πρέπει να ξεγελαστούν νομίζοντας ότι μπορούν να εφαρμόσουν όσα ξέρουν ήδη. Μάλιστα, τους περιμένουν αρκετές άβολες εκπλήξεις, καθώς οι χαρακτήρες που έχουν γνωρίσει και αγαπήσει στο Tekken δεν έχουν πλέον την ίδια αίσθηση βάρους που σχετίζεται με τα τρισδιάστατα fighting games.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.154 δευτερόλεπτα

Τζάκια Μαντάς Νέα στο Twitter

Twitter response: "Could not authenticate you."